Poppenhuis opknappen

Vorig jaar heb ik een poppenhuis opgeknapt voor mijn dochter. Een mooi cadeau voor haar verjaardag. Via marktplaats heb ik er 1 gevonden voor een klein prijsje. Helaas heb ik geen foto in de oude staat maar het was een oud krakkemikkig huis waar zelfs spinnen rag en dode kleine beestjes in huisde. Ouderwetse vergeelde bekleding en het stond al jaren op zolder.

Alles moest zoals bij een echt huis gestript worden. Alleen de basis bleef over. De kleuren moesten mooi passen in mijn dochters kamer. Na alles geschuurd te hebben heb ik het geverfd. kleur licht grijs met antraciet. De ramen en deur zijn wit geverfd met speciaal verf voor plastic.20171114_131852

Het dak heb ik met eierdozen beplakt voor het echt dakpannen effect en vervolgens met antraciet geverfd. De dakkapelletjes heb ik afgewerkt met een sierlat.20171120_222923       20171121_152834

Het begint al aardig wat te lijken maar de binnenkant moest ook een flinke metamorfose krijgen. Nieuw behangetje, kleur op de muur, laminaat en vloerbedekking.

Dochter is helemaal blij met het eindresultaat en heeft nu uren speelplezier.

2 gedachten over “Poppenhuis opknappen”

Plaats een reactie